Placky, sníh a pomeranče

úterý, ledna 29, 2013

Poslední dny jsem trávila v posteli obklopená papíry a poznámkami ke zkouškám, s teplotou a bolavou hlavou, ale nakonec jsem všechno zvládla. Jediným mým výletem (kromě výjezdu ke zkouškám) byla návštěva volební místnosti, která je u nás na vesnici v bývalé škole.

Vitamínový nášup

Výsledek voleb jsem předpokládala, ale stejně by mi bylo milejší žít v zemi, kde se upřednostňuje čest, šlechetnost a férový boj před bezohlednou dravostí, aroganci a samolibostí. Samozřejmě dokážu uznat, že náš budoucí prezident je schopný politik, který pro vývoj ČR udělal mnohé (když přivřeme obě oči nad jeho kauzami a zatoulanými miliony), nicméně při poslouchání všech těch předvolebních debat mě svými demagogickými útoky neskutečně odradil. 

Nejvíc mě naštval vyvoláváním naprosto zbytečné hysterie kolem Benešových dekretů, protože o tom něco vím - i části naší rodiny se to totiž dotklo - a plně souhlasím se Schwarzenbergem. V dnešní době by bylo nemožné vyhánět tisíce lidí ze svých domovů, to je prostý fakt. Jenže tehdy byla jiná doba a nelze ji hodnotit dnešníma očima. Zeman se nacionální tématiky s radostí chopil, soupeřovy výroky překroutil a udělal z nich jeden z hlavních bodů své antikampaně. A správný "hrdý vlastenec" na taková slova přece slyší!

V šuplíku by tě bylo škoda. ;-)
Nechci předvídat, jakým bude Miloš Zeman prezidentem, upřímně doufám, že nakonec nám všem ukáže, že jsme se v něm mýlili). Obzvlášť souhlasím s komentářem Martina Komárka na iDnes.cz.
"...vítězství Miloše Zemana je politická realita. Stejně jako je kulturní realita, že se masově díváme na Ordinaci v růžové zahradě, a ne na Felliniho."
A ze všeho nejvíc bych chtěla věřit následujícímu:
"Miloš Zeman má však více tváří. Kromě konzumenta bůčku a slivovice je znalcem světové literatury. Není jen hrubián, je i vtipný a ne mělký diskutér. V dnešní době se i sedmdesátiletí lidé musí učit. Není zdaleka vyloučeno, že se Zeman naučí být prezidentem."


Ale už dost politiky. :-) Dnes večer to vidím na příjemný odpočinkový večer s Skleněným pokojem od Simona Mawera a na pár seriálů, které mi kvůli zkouškám utekly.

Jak trávíte odpočinkové večery vy?

10 komentářů

  1. Není vyloučeno, že bude dobrým prezidentem, ale nějak se zdráhám v to byť jen doufat...

    Já odpočívám už dva týdny u fantasy a poezie - původně jsme měla v úmyslu se flákat jen pár dní, ale nějak se nejsem schopná přinutit začít něco dělat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti závidím! :-)
      Někdy je potřeba úplně vypnout. ;-)

      Vymazat
  2. V politice se nevyznám, ale jedno vím jistě - nechci prezidenta, který je tak neskutečně arogantní a takový hulvát jako Zeman! V naší třídě to zatím vypadá, že si místo "prezidenta" pověsíme radši do třídy státní znak, ten je taky povolený :D
    Já se zase pořád chystám, že budu dělat něco do školy, ale pořád to odkládám. Já se nakonec k té maturitě snad ani nedostanu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak se to bude blížit, tak dostaneš strach a budeš se učit! :D Alespoň já to tak měla... Hlavně nás učitelé pořád zkoušeli, takže to už ani jinak nešlo.
      To s tím znakem vypadá jako docela schůdná varianta! :-)

      Vymazat
  3. Na mysli mám jednu otázku:,, Znám ve svém širokém okolí někoho, kdo volil zemana?" :-D
    Mně se prostě jeho počet hlasů nezdá, ale budiž. Mně vadí jako člověk. Při všech diskuzích mi vadilo, jak mluvil. Náš prezident má reprezentovat(vytahuju to, co vytahovali například odpůrci Franze) a ne urážet a být arogantní. Ale jak říkáš, třeba se mýlíme. Pevně v to doufám. Zatím mi však věta:,,Náš prezident je Miloš Zeman" nejde. :-D

    Ty pomeranče jsou ukrutné. Některé vypadají jako napuštěné krví. Kde jsi je sbírala? :-D

    Až budu mít někdy zase čas na to odpočívat, ta rozhodně zalezu do postele, protože začínám večer bývat protivná jako tchyně. Nejraději bych samozřejmě fotila, to mi taky chybí a dále, kouknout na nějakej film a psát si s lidma, neb jsem člověk mluvící a rozumící, hrozně ráda jsem v kontaktu s někým. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás na vesnici šlo k volbám 100 lidí, z toho cca 30 volilo Karla a zbytek Zemana. A vezmi si, že z takových vesnic je po celé republice ohromné množství. Navíc i v mnohých městech měl převahu... Je to prostě tak, bohužel. :-/

      Pomeranče jsem sbírala u nás doma z košíku. :D Ale země původu byla snad Itálie.

      Vymazat
  4. Já mám na výsledek vole zhruba podobný názor, jako ty. Zeman je mi ale ještě ke všemu silně nesympatický, i jako člověk. Jeho vyjadřování v debatách a celkově v médiích mi prostě vadí. Je to podle mě arogantní a povýšený člověk, který nedokáže pořádně prezentovat svůj vlastní názor a jen tupě cituje chytré myšlenky jiných a na jasně položenou otázku odpovídá až na páté vyzvání, protože v předchozích odpovědích jen neurčitě bruslil kolem, nebo rovnou odpověděl na něco úplně jiného... jsem upřímně zvědavá, jak se své nové role ujme, ale velkou radost z toho nemám... :(

    OdpovědětVymazat
  5. Já zase nechci prezidenta který nebude lézti do zadnice Němcům a američanům je potřeba v našem státě trochu té hrdosti, která tu léta chybí vždy jsme se jen plazili před velmocemi a zeman si nenechá nic líbit ani od novinářů kteří tu více nadělají škody s jejich lži.a možná že i trochu přitopí těm politikům co se tam korití.a zjisti sikolikrát zamítl otevření dekretů Klaus stálo by nás to hodně peněz z pokladny vyplácet odškodné němcům.Nebude se usmívat a hrát si na hodného stařika které mu jde o blaho jako kdž utíkal Karel před komunisti do emigrace a čekal na vhodný okamžik zatím co jíný bojovali za demokracii byli za to deportovaný do dolů, naši sousedé meli největší zájem na jeho zvolení.Ještě před pár měsíci když občani viděli záběry Karla ve směmovně jak tam spí tak si řekli co tam ten německej dědek ješte dělá a pak ti samí ted jsou z něho unešeni pokritectví že ale ten tis má moc nad námi sám Zeman to okomentoval dobře že jsme loutky tisku.každý ho kritizuje jak debatuje ale já když jsem slišela jak debatuje a co zesebe souká Karel tak nevím neívm.Jsemnamateřské s druhým dětskem a když jsem porodila první dítě byla Zemanova vláda a dostali jsme porodné přidalo se důchodcům a výhody pro rodimy s dětmi pak sepodařilo se tam vetřít topolankovy a slavné ods a vše sebrali. Me už dokázal že to jde. Ale nezávid te mu to oni mu to nedají zadarmo ted ho budou propírat a hlídat každé zakopnutí. Vpomínám jak lidé nechtěli ani klaze to jeho utahování pásků a taky jsme to sním pár let zvládli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pár faktických poznámek:

      1. Schwarzenberg nechce vyplácet odsunutým Němcům žádné odškodné, ani vracet nemovitosti. Proto přece řekl, že Benešovy dekrety jsou právně vyhaslé. A právě toto Zeman na jeho výrocích překroutil.

      2. Karel "utíkal" před komunisty ještě v dětských letech - bylo mu snad jedenáct (nebo třináct? teď se mi to nechce vyhledávat). Těžko se mohl rodičům zapřít a zůstat tady. Nehledě na to, že později měl právě za hranicemi mnohem větší možnost bojovat za obnovu demokracie. Disidentům, kteří byli v Čechách pronásledováni a museli jít ze země, pomáhal v jejich těžkých začátcích, a jakožto člen organizací zajišťujících ochranu lidských práv vyjednal mnoho dobrého pro země za "železnou oponou" i po celém světě. V Čechách by - kdyby měl štěstí -vykonával nějakou dělnickou profesi, vzhledem ke svému rodu by mu komunisté nic jiného neumožnili, a to by toho opravdu hodně vyjednal a "vybojoval". Vrátil se hned jak mohl. Tedy v roce 89.

      3. To, že má vrozenou vadu řeči - která není navíc tak závažná, že by bylo nemožné mu při troše snahy rozumět - pro mě není důvod, aby nebyl prezidentem. Důležitý je pro mě obsah jeho
      slov.

      4. Mám takový dojem, že Německo je náš ekonomicky nejsilnější spolupracovník. Náš průmysl je přímo závislý na tom jejich. Když je budeme urážet a ohánět se nějakými nadávkami na "Sudeťáky", tak to rozhodně není užitečný krok. To, že je někdo slušný, ještě neznamená, že "leze do zadnice".

      Ale jsem ráda, že tu padl i takový názor. Navíc Zeman volby vyhrál, takže my si tu můžeme říkat, co chceme. :D

      Vymazat
  6. Ty pomeranče jsou fantastický :)

    OdpovědětVymazat

Oblíbené posty

Ocenění

V roce 2014 jsem měla tu čest, že můj knižní blog získal ocenění Knižní blog roku 2013. :-)

Subscribe