Follow your path

neděle, října 16, 2016

V posledním článku jsem psala o tom, jak jsem poprvé zkoušela malovat akvarelem. Po měsíci musím říct, že se mi to zalíbilo natolik, že se toho nějak nemůžu nabažit. Je to pro mě únik, tak trochu terapie a hlavně velká radost. A mám pocit, jako kdyby se mi - bez přehánění - otevíral nový svět. Jo, přesně tak, jsem z toho nadšená.

 
Že se do akvarelového malování zamiluju, jsem si uvědomila při vytváření tohohle obrázku s hvězdnou oblohou. Není to nic originálního, inspirovala jsem se několika obrázky na Pinterestu, protože jsem se chtěla naučit tuhle techniku... a zároveň do toho dát něco ze sebe. A povedlo se. Na Instagram jsem k téhle fotce napsala, že maluju a toulám se po hvězdách a přesně tak to bylo. Strašně ráda se dívám na hvězdnou oblohu, přemýšlím... nechávám se fascinovat. Určitě ten pocit znáte taky. A skoro stejné je tu oblohu malovat. Prostě jsem se ten večer toulala po hvězdách a úplně neskutečně jsem si celý ten proces užívala.

Strašně moc mě pak potěšilo, když mi moje sestřenice (zdravím, Jani!) napsala, co v těch mých obrázcích vidí.
Asi se mi prostě líbí tenhle typ zasněných obrázků. Něco na hraně naděje, snu, osamění a taky trochu smutku. Možná v tom vidím něco, co v tom není. Ale přišlo mi to takové brutálně romanické a křehké.
Hrozně mě baví malovat tyhle věci, protože je to pro mě ventil. Protože mluvím, aniž bych něco říkala. A je pak moc fajn zjistit, že ten, kdo se na to dívá, mi rozumí.
 
 Some nights are longer than the others.


I have late night conversations with the moon, he tells me about the sun and I tell him about you. - S. L. Gray

Ne, nebojte, nechci aby to teď vyznělo, že ze sebe hned dělám bůhvíjakého umělce. Rozhodně před sebou vidím spoustu, spoustu prostoru ke zlepšování a spíš se s tím vším pokorně seznamuji a doufám, že to je jen začátek. Mám zkrátka dojem, že je tohle pro mě v tomhle momentu správná cesta. Že mě baví se ve volných chvílích vzdalovat komerčním a virtuálním světům (kterým ovšem vděčím za to, že mám z čeho žít, že jo), osobním trablům i radostem a jen tak si... rozpouštět své pocity na papíře. A jestli v tom najde něco blízkého i někdo další, tím jen lépe.


Tuhle kočku jsem malovala na zakázku, podle fotky, a bude věnována jako dárek. Tak snad obdarované udělá radost. Já s ní strávila několik hodin a cvičila si na ní akvarelovou techniku.

 

A na závěr ještě jedna rychloskica. Původně jsem ji ani nikam nechtěla dávat, ale nakonec si říkám... proč ne.

Co na obrázky říkáte? A jste pro, aby se tu "obrázkové" články objevovaly častěji? Do budoucna chystám malovat například i něco s knižní tematikou, tak snad si přijdete na své. :) No, dejte mi vědět do komentářů a zatím se mějte krásně.


14 komentářů

  1. Skvělé, já se v tom prd vyznám, ale podle mě jsi děsný talent :) Z tvých obrázků na mě něco jakoby promlouvá a pro hvězdné oblohy mám taky slabost, proto se mi nejvíc líbí ten první obrázek :)
    Budu se moc těšit na tvé malby s knižní tématikou :)
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc, taková slova mi úplně neskutečně dělají radost <3 I ty se měj krásně! :)

      Vymazat
  2. Obrázky jsou krásné. A i kdyby se nelíbily každému, tak za ty Vaše pocity při jejich malování to přece stojí!
    Přeji mnoho krásných nápadů.

    OdpovědětVymazat
  3. Souhlasím, obrázky jsou krásný a taky budu ráda, když se tu objeví i další.

    OdpovědětVymazat
  4. Mně se moc líbí, Deviantart náhodou nemáš? Já nemám moc v lásce obrázkové články - teda pokud je k tomu hodně povídání, tak ok. Ale jinak jsem deviantartová a radši sbírám pěkné obrázky tam :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Deviantart jsem používala před hrozně dlouhou dobou, ale teď jsem se k němu ještě nevrátila. Možná nad tím popřemýšlím. :)

      Vymazat
  5. Páni, to jsou nádherné obrázky! To hvězdné nebe je úžasné, ty barvy! A moc mě zaujal poslední obrázek, je kouzelný!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. :) No vidíš, a to jsem dost přemýšlela, že ten poslední sem ani nedám. :)

      Vymazat
  6. O akvarelkách už hrozně dlouho přemýšlím. Výhledově bych do nich chtěla jít jen tak na takové odpočinkové malování, to by mohlo být fajn. :3

    OdpovědětVymazat
  7. Tie maľby sú krááááásne ♥ Pozerám na to a hovorím si, že aj ja by som chcela vedieť maľovať :/

    OdpovědětVymazat

Oblíbené posty

Ocenění

V roce 2014 jsem měla tu čest, že můj knižní blog získal ocenění Knižní blog roku 2013. :-)

Subscribe